ADÜ Menü

International Students
Adnan Menderes University

ULUSLARARASI ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ

ULUSLARARASI ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ HAKKINDA
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde öğrenci kayıtlarını tamamladıktan sonra, ikamet iznine ihtiyaç duyan öğrencilerin, vize ya da vize muafiyet süresi içerisinde Uluslararası Öğrenci Ofisi'nde  İkamet İzni başvurularına başlamaları için randevu almA.İKAMET İZNİ – İLK BAŞVURU

Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi’nde öğrenci kayıtlarını tamamladıktan sonra, ikamet iznine ihtiyaç duyan öğrencilerin, vize ya da vize muafiyet süresi içerisinde Uluslararası Öğrenci Ofisi’nde İkamet İzni başvurularına başlamaları için randevu almaları gerekmektedir. Randevular, öğrencinin kayıtlı email adreslerine gönderilecek olan ve aşağıdaki linkte yer alan “Google Randevu Formu” aracılığıyla gerçekleşecektir. Öğrencilerin, ikamet izni başvurusu için belirlediği tarih ve saat içerisinde aşağıdaki gerekli belgeler ile Uluslararası Öğrenci Ofisi’nde hazır bulunması gerekmektedir.


https://docs.google.com/forms/d/1FRj29nO36IfrXWaRhIi1MK66d7UZ32Bf3qPKaBjejWQ/edit


İLK BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. Pasaportunuzun aslı ve pasaportunuzda şahsi bilgilerin gösterildiği sayfa ile vize ve Türkiye’ye giriş damgalarının bulunduğu sayfaların fotokopisi,
2. Sigorta. Öğrenciler sigorta için aşağıdaki belgelerden birini ibraz etmelidirler:
a. Özel sağlık sigortası poliçesi: Özel bir sigorta şirketinde daha önceden sağlık sigortası yaptırmış ya da sigortalarını yeni yaptıracak olan öğrencilerin sağlık sigortası poliçelerinin ilk, ikinci ve son sayfalarının fotokopilerini getirmeleri gerekmektedir,
b. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) devlet sigortası: SGK devlet sigortasına başvuracak olan öğrencilerin, sigorta poliçelerini beyan edeceğine dair Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından ikamet izni başvurusu esnasında verilecek olan bir taahhütname imza etmelidir.  Tüm uluslararası öğrencilerin SGK devlet sigortası yaptırmaları tavsiye edilmektedir.
3. 4 adet biyometrik fotoğraf,
4. Öğrenci Belgesi (aslı),
5. İkamet İzni Kart Bedeli olan 72 TL’nin (2018 Yılı İçin başvuru ücreti) ödendiğini gösteren makbuz (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi’nden ikamet izni başvurusu esnasında tarafınıza verilecek bir belge ile 72 TL’lik ücret Aydın Efeler’de Maliye Hizmet Binası’nda bulunan Aydın Vergi Daire Başkanlığı’na ödenerek, ödemeye ilişkin verilen makbuz Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne teslim edilmelidir),
6. Adres Belgesi (aslı). Öğrenciler aşağıdaki belgelerden birini ibraz etmelidirler:
a. Yurtta kalan öğrenciler yurt müdürlüğünden resmi bir yazı (imzalı ve kaşeli/mühürlü)  getireceklerdir,
b. Evde kalan öğrenciler ise noter onaylı kira kontratlarını tebliğ etmek zorundadırlar.

B. İKAMET İZNİ – UZATMA
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde hala öğrenim görmekte olan ve ikamet izni süresi dolan ya da dolmak üzere olan öğrencilerin Uluslararası Öğrenci Ofisi’nde ikamet izni uzatma başvurularını tamamlamaları için randevu almaları gerekmektedir.
İkamet iznini uzatması gereken öğrencilerin kayıtlı email adreslerine gönderilecek olan ve aşağıdaki linkte yer alan  “Google Randevu Formu” ile randevu alarak öğrencilerin belirlediği tarih ve saat içerisinde Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne gelmeleri gerekmektedir. Ayrıca; öğrencilerin, ikamet izinlerinin bitiş tarihinden en erken 25 gün öncesinden aşağıdaki gerekli belgeler ile Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne başvuru yapmaları gerekmektedir.

https://docs.google.com/forms/d/1FRj29nO36IfrXWaRhIi1MK66d7UZ32Bf3qPKaBjejWQ/edit


UZATMA BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1. Pasaportunuzun aslı ve pasaportunuzda şahsi bilgilerin gösterildiği sayfa ile vize ve Türkiye’ye giriş damgalarının bulunduğu sayfaların fotokopisi ve İkamet İzin kartı fotokopisi,
2. Sigorta. Öğrenciler sigorta için aşağıdaki belgelerden birini ibraz etmelidirler:
a. Özel sağlık sigortası poliçesi: Özel bir sigorta şirketinde daha önceden sağlık sigortası yaptırmış ya da sigortalarını yeni yaptıracak olan öğrencilerin sağlık sigortası poliçelerinin ilk, ikinci ve son sayfalarının fotokopilerini getirmeleri gerekmektedir,
b. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) devlet sigortası: SGK devlet sigortası bulunan öğrencilerin sigorta poliçelerini beyan eden SGK Devlet Sigortası Provizyon Belgelerini getirmeleri gerekmektedir.
3. 4 adet biyometrik fotoğraf,
4. Öğrenci Belgesi (aslı),
5. İkamet İzni Kart Bedeli olan 72 TL’nin (2018 Yılı İçin başvuru ücreti) ödendiğini gösteren makbuz (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi’nden ikamet izni başvurusu esnasında tarafınıza verilecek bir belge ile 72 TL’lik ücret Aydın Efeler’de Maliye Hizmet Binası’nda bulunan Aydın Vergi Daire Başkanlığı’na ödenerek, ödemeye ilişkin verilen makbuz Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne teslim edilmelidir),
6. Adres Belgesi (aslı). Öğrenciler aşağıdaki belgelerden birini ibraz etmelidirler:
a. Yurtta kalan öğrenciler yurt müdürlüğünden resmi bir yazı (imzalı ve kaşeli/mühürlü)  getireceklerdir,
b. Evde kalan öğrenciler ise, yabancı kimlik numaraları ile İlçe Nüfus Müdürlüğünden yerleşim yeri belgesi alabilirler ya da Noter onaylı kira kontratlarını tebliğ etmek zorundadırlar.

Başvuru Günleri ve Saatleri :

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe

Sabah 09:00 – 11:30 saatleri arasında başvurular alınacaktır.

https://docs.google.com/forms/d/1FRj29nO36IfrXWaRhIi1MK66d7UZ32Bf3qPKaBjejWQ/edit


İrtibat kişileri :  1. Selin ÇELİKBAŞ
                             2. Claire KILINÇ
                             3. Emre DİNÇER

Tel: 0256 218 00 00 / 1374

E-posta: international@adu.edu.traları gerekmektedir. Randevular, öğrencinin kayıtlı email adreslerine gönderilecek olan “Google Randevu Formu”  aracılığıyla gerçekleşecektir.

İKAMET İZNİNİ UZATACAK ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER HAKKINDA
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde öğrenci kayıtlarını tamamladıktan sonra, ikamet iznine ihtiyaç duyan öğrencilerin, vize ya da vize muafiyet süresi içerisinde Uluslararası Öğrenci Ofisi'nde  İkamet İzni başvurularına başlamaları için randevu almaları gerekmektedir. Randevular, öğrencinin kayıtlı email adreslerine gönderilecek olan “Google Randevu Formu”  aracılığıyla gerçekleşecektir.
İkamet iznini uzatması gereken öğrencilerin aynı şekilde “Google Randevu Formu” randevu alarak Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne gelmesi gerekmektedir. Ayrıca; öğrencilerin, ikamet uzatma izinlerinin bitiş tarihinden en erken 25 gün içerisinde başvuru yapmaları gerekmektedir.

Başvuru Günleri ve Saatleri :

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe

Sabah 09:00 – 11:30 saatleri arasında başvurular alınacaktır.

https://docs.google.com/forms/d/1FRj29nO36IfrXWaRhIi1MK66d7UZ32Bf3qPKaBjejWQ/edit


İrtibat kişileri :  1. Selin ÇELİKBAŞ
                           2. Claire KILINÇ
                           3. Emre DİNÇER

Tel: 0256 218 00 00 / 1374

E-posta: international@adu.edu.tr